Poprosiłbym o jakieś podobne pozycje o tzw. poboczach USA. Od pewnego czasu czuję miętę do takich nie-holiwódzkich obrazów, które pokazują raczej szarego obywatela, z szarej mieściny, z dala od metropolii i miejskiego lansu. Zarzućcie czymś. ;)
http://www.filmweb.pl/film/Do+szpiku+ko%C5%9Bci-2010-506388/discussion/podobne+k limaty,1840059
http://www.filmweb.pl/serial/Justified%3A+Bez+przebaczenia-2010-549490/discussio n/podobna+sceneria,2366316
http://www.filmweb.pl/film/Uciekinier-2012-629779
http://www.filmweb.pl/film/Joe-2013-665743
Jeśli jeszcze nie widziałeś to rzuć okiem
http://www.filmweb.pl/film/Little+Accidents-2014-704798
ten tez jest w tym klimacie. Lepszy niż ogólna ocena
Witam, nie wiem czy pytanie aktualne ale z tego co pamiętam to http://www.filmweb.pl/film/Mroczne+dziedzictwo-2004-107585 bardzo mocny i ciężki
Jeżeli jakimś cudem nie obejrzałeś to jeszcze to http://www.filmweb.pl/film/Zrodzony+w+ogniu-2013-484466 warto.
A jednak można znaleźć podobieństwa nawet w tak-holiwódzkim obrazie.
Podobieństwem jest główna bohaterka wzorowana na Ree Dolly.
To "Star Trek: W nieznane", gdzie nawet imię postaci jest zlepkiem inicjałów aktorki odgrywającej powyższą postać.
Jaylah = Jay La...wrence.
http://www.filmweb.pl/film/Blue+Ruin-2013-693468
http://www.filmweb.pl/film/Ch%C5%82%C3%B3d+w+lipcu-2014-697454
Polecam, może niezbyt odkrywcze, ale wciąż niezłe pozycje.
Obejrzałem wczoraj i żadne tam dzieło, ale atmosfera dobra i aktorstwo na poziomie.
Tak, to zdecydowanie sredniak, którego od zupełnej przeciętnosci ratują klimat, Sam Rockwell i Jeffrey Wright. Również oceniłem na 6. Jesli nie masz nic przeciwko serialom polecam Ci :
http://www.filmweb.pl/serial/Rectify-2013-683176
Prawdziwie emocjonalna bomba, dla mnie najdoskonalszy serial wszechczasów. Ale dosc specyficzny, niektórzy twierdzą, że wręcz nudny. Moim zdaniem kwestia wrazliwosci. No i idealnie wpisuje się w klimat prowincjonalnej Ameryki, jakiej w kinie szukasz.
http://www.filmweb.pl/film/Blackway-2015-726190
http://www.filmweb.pl/film/Deadfall.+W+potrzasku-2012-607890
http://www.filmweb.pl/film/%C5%81owca-2011-595571
Dokument muzyczny, z tytułem źle przetłumaczonym na polski:
http://www.filmweb.pl/film/Szukając+jednookiego+Jezusa-2003-123337
ale reszta jest rewelacyjna. Większości ludzi będą potrzebne napisy lub lektor, nawet jeśli znają angielski z uwagi na regionalny akcent i słownictwo.
Hell or High Water (2016)
http://www.filmweb.pl/film/Aż+do+piekła-2016-741821
WInd River (2017)
http://www.filmweb.pl/film/Wind+River.+Na+przeklętej+ziemi-2017-763812
"PROSTY PLAN" Sama Raimi z nieodżałowanym Billem Paxtonem
"WIĘŹ" braci Wachowskich z Giną Gershon i Jennifer Tilly
"SLING BLADE" Billy Boba Thorntona
"OSTATNIE UWIEDZENIE" z Lindą Fiorentino
"KTO JĄ ZABIŁ" z Josephem Gordonem Levittem
"PODRÓŻ FELICJI" Atoma Egoyana
"GDZIE LEŻY PRAWDA" Atoma Egoyana
"FARGO" braci Wachowskich
"COPLAND" Jamesa Mangolda
"TOŻSAMOŚĆ" Jamesa Mangolda
Wśród filmografii braci (sióstr) Wachowskich nie znajduję takiego tytułu. W filmografii Giny również.
Na filmwebie funkcnonuje pod kretyńskim tytułem "Brudne pieniądze"
http://www.filmweb.pl/film/Brudne+pieni%C4%85dze-1996-30926
Od razu przypomniały mi się:
https://www.filmweb.pl/film/Blackway-2015-726190
https://www.filmweb.pl/film/Gdy+zjawi%C4%85+si%C4%99+obcy-2001-32559
https://www.filmweb.pl/film/Projekt+Floryda-2017-787309
Inna pogoda, ale klimat podobny. "Pobocza Ameryki"
Uwielbiam takie filmy pokazujące prawdziwą amerykę, Ze swojej strony polecam Dixieland, Hell or High Water, Texas Kiling Fields, Sweet Virginia a także North Country z Charlize Theron, dorzuciłbym jescze Monster z jej udziałem. A z seriali to oczywiście Ozark. Z małomiasteczkowych ale nie brudnych, Promised Land.